Наши каникулы

ЛЕТНІ АЗДАРАЎЛЕНЧЫ ПЕРЫЯД Кожны час года па-свойму выдатна, але лета мае перавагу, яно ўсімі любіма, а асабліва дзецьмі. І кожнае дзіця з нецярпеннем чакае, калі ж наступіць гэты выдатны час. Бо летам можна ўдосталь нагуляцца, пабегаць, адужэць, падрасці, даведацца новае.

Галоўная задача ўстановы ў летні перыяд часу арганізаваць жыццё дзяцей так, каб кожны дзень прыносіў ім новае, быў напоўнены цікавым зместам, каб успаміны аб летнім часе, гульнях, шпацырах, святах і забавах, цікавых эпізодах яшчэ доўга радавалі дзяцей.

З першага чэрвеня дашкольная ўстанова пераходзіць на працу ва ўмовах летняга рэжыму. У адпаведнасці з Кодаксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канiкул) у ўстанове дашкольнай адукацыі складае 90 дзён.

Поспех летняй аздараўленчай работы з дашкольнікамі шмат у чым вызначаецца тым, наколькі пісьменна і сваечасова падрыхтаваліся да яе ўсе ўдзельнікі выхаваўча-адукацыйнага працэсу.

Змест адукацыі дзяцей у летні перыяд рэалізуецца ў партнерскай дзейнасці дарослага з выхаванцамі, якая прадугледжвае: • уключанасць педагога ў дзейнасць нараўні з дзецьмі; • добраахвотнае далучэнне дзяцей да дзейнасці (без псіхічнага і дысцыплінарнага прымусу); • свабодныя зносіны і перамяшчэнне дзяцей падчас дзейнасці; • адкрытае часовае завяршэнне дзейнасці (кожны дзейнічае ў сваім тэмпе); • інтэграцыю мастацка-эстэтычнай і фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці з іншымі відамі дзіцячай дзейнасці (пазнавальнай практычнай, зносінамі, гульнявой, працоўнай і інш). У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці, якая ажыццяўляецца ў спецыяльна арганізаваных формах, рэгламентаваных тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі, па адпаведных адукацыйных абласцях («Фізічная культура», «Мастацтва») і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў, якая ўключае: • самастойную дзейнасць ва ўмовах створанай педагагічнымі работнікамі прадметна-развіццёвай адукацыйнага асяроддзя, якая забяспечвае кожнаму дзіцяці магчымасць выбраць дзейнасць па інтарэсах і якая дазваляе яму ўзаемадзейнічаць з аднагодкамі або дзейнічаць індывідуальна; • арганізаваную педагагічным работнікам дзейнасць дзяцей, накіраваную на вырашэнне адукацыйных задач. Летам у дзіцячым садзе мы праводзім

Фізкультурна-аздараўленчую работу, якая ўключае: • ранішнюю гімнастыку; • фізкультурныя заняткі (ігравога, сюжэтнага, тэматычнага выгляду); • рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы; • актыўны адпачынак (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя); • самастойную рухальную дзейнасць; • гартаванне натуральнымі прыроднымі фактарамі (паветра, ваду, рассеяныя прамяні сонца). У летні перыяд ствараюцца спрыяльныя ўмовы для рухальнай актыўнасці дзяцей і ўзмацнення аздараўленчага ўздзеяння фізічных практыкаванняў. Усе кампаненты фізкультурна - аздараўленчай работы праводзяцца штодня на паветры. Мастацка-эстэтычную працу: • выяўленчую дзейнасць (маляванне, лепка, аплікацыя, канструяванне, дзіцячы дызайн); • музычную дзейнасць выхаванцаў; • азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору. З мэтай стварэння эмацыйнага камфорту дзяцей у летні аздараўленчы перыяд мы арганізуем: • ўключэнне выяўленчай дзейнасці ў дзіцячыя святы; • правядзенне забаў, якія ўключаюць эксперыментаванне дзяцей з выяўленчымі і прыроднымі матэрыяламі, садзейнічаюць замацаванню ўяўленняў аб відах, жанрах мастацтва, сродкі мастацкай выразнасці, конкурсаў з рознымі намінацыямі; • арганізацыя творчых майстэрняў, займальных гульняў, гульняў з пяском. У летні аздараўленчы перыяд пры арганізацыі музычнай дзейнасці выхаванцаў мы праводзім: • музычна-дыдактычных гульняў і заданняў, музычных віктарын; • ўключэнне ў адукацыйны працэс музычных твораў, якія ўвасаблялі «летнія» вобразы (А. Вівальдзі, П. І. Чайкоўскага і інш.); • сольнае і калектыўнае музіцыраванне; • самастойная музычная дзейнасць дзяцей (выкананне песень і танцаў, арганізацыя сюжэтна-ралявых гульняў з «музычнымі» сюжэтамі). Педагогі нашай установы максімальна прадумваюць працу летам для аздараўлення дашкольнікаў. Усе мерапрыемствы мы стараемся зрабіць больш цікавымі, разнастайнымі, карыснымі, бяспечнымі і, вядома ж, дабратворна, якія ўплываюць на эмацыйны стан і здароўе нашых дзетак!

 

Дапамога пры ўкусах насякомых.  У летні час, асабліва за горадам, дзеці нярэдка падвяргаюцца ўкусам камароў. Пры гэтым на месцы ўкусу з’яўляюцца прыпухласць, пачырва¬ненне, сверб, часам настолькі моцны, што дзеці становяцца неспакойнымі, дрэнна спяць. Раздзіраючы скуру пасля ўкусаў, дзеці могуць занесці інфекцыю, у выніку чаго ўзнікаюць гнайнічковыя захворванні. Каб зменшыць сверб, трэба працерці ўкушаныя месцы спіртам, адэкалонам, гарэлкай. Пасля прыезду на дачу найбольш адкрытыя часткі цела дзіцяці (твар, шыю, рукі, ногі) належыць змазваць крэмам «Тайга» або ласьёнамі «Ангара», «Артэк». Дапамога пры ўкусах пчол і ос. У арганізм дзіцяці ад укусу пчалы трапляе атрута, якая выклікае прыпухласць і пачырваненне скурнага покрыва. Востры боль, які адчувае пацярпеўшы аразу пасля ўкусу, у далейшым пераходзіць у мацнейшы сверб. Праз 2 -3 дні ўсе балючыя з’явы праходзяць. Аказваючы дапамогу пацярпеўшаму, у першую чаргу неабходна знайсці і выдаліць джала, якое ўтрымлівае атруту насякомага, затым месца ўкусу праціраюць растворам спірту або ёдам. Для памяншэння болю і ацёку прыкладаюць холад. На месца ўкусу пчалы або асы нельга класці зямлю, таму што з ёю можна занесці ўзбуджальнікаў гнойнай інфекцыі і слупняку. Пры агульных сімптомах атручвання, а таксама пры ўкусе ў зеў, глотку, вока дзіця трэба тэрмінова даставіць у медыцынскую ўстанову. Дапамога пры ўкусах ядавітых насякомых і змей. Ядавітыя змеі сустракаюцца ў сярэдняй паласе былога Савецкага Саюза, на Каўказе, у Крыму (гадзюкі), а таксама ў Сярэдняй Азіі. Па характару ўздзеяння на арганізм яды змей падзяляюцца на дзве катэгорыі. Яд кобры дзейнічае на нервовую сістэму чалавека. У пацярпеўшага ўзнікаюць агульныя сімптомы атручвання: ірвота, слабасць, задышка, паўпаралічы, паралічы. Укусы іншых змей вызываюць мясцовыя сімптомы: рэзкі боль, ацёчнасць вакол укусу, вялізныя кровазліцці. Аднак можа наступіць і смяротны зыход. Калі дзіця ўкусіла якое-небудзь ядавітае насякомае або змяя, для дзіцяці неабходна ў першую чаргу стварыць спакой, каб паменшыць канцэнтрацыю яду, які трапіў у кроў, даць шчодрае пітво і неадкладна даставіць на насілках у бліжэйшы медыцынскі пункт, дзе яму будзе ўведзена спецыяльная сываратка “антыкобра” або “антыгюрза”. Ад укусаў ядавітых насякомых і змей пацярпеўшых лечаць таксама пераліваннем донарскай крыві. Для летняга адпачынку дзяцей патрэбна выбіраць месца, дзе ядавітыя насякомыя і змеі сустракаюцца рэдка. Не варта гуляць з дзецьмі ў сырых, нізкіх і асабліва балоцістых месцах, заходзіць з імі ў высокую траву, у хмызняк, дазваляць ім гуляць на сене і саломе. Ні адна змяя (за выключэннем эфы), калі яе не патурбаваць, не нападае на чалавека. Змеі заўсёды даюць людзям дарогу, адпаўзаючы ўбок. Калі чалавек падыйшоў вельмі блізка, большасць змей “папярэджваюць” яго аб сваім месцазнаходжанні: кобра падымае трэць цела і раздзімае “капюшон”, гюрза выдае своеасаблівае шыпенне, грымучыя змеі – шамацячыя гукі копчыкам хваста. Змей не варта жорстка і бессэнсоўна знічтажаць, таму што іх яд у пэўных дозах з’яўляецца каштоўным лекавым сродкам.

Загартоўванне дзяцей летам: сонца, паветра і вада.

Праводзіць працэдуры загартоўвання трэба з улікам індывідуальных асаблівасцей дзіцяці і яго ўзросту. Пры гэтым, вялікае значэнне мае стан здароўя, агульнае фізічнае развіццё, тып нервовай сістэмы, самаадчуванне і настрой дзіцяці ў дадзены час. Пры выбары мер загартоўвання летам неабходна рэкамендацыя ўрача. Так, дзецям, якія пакутуюць, напрыклад, малярыяй, проціпаказаныя сонечныя ванны, купанне ў рацэ; фізічна аслабленыя дзеці маюць патрэбу ў асобай дазоўцы загартоўваючых працэдур і т. д. Трэба ўважліва прыглядацца да таго, як дзіця пераносіць ахалоджванне, як дзейнічае на яго спякота. Тут можа мець значэнне і ўзрост, і нядаўна перанесенае захворванне, і стан нервовай сістэмы. Дзеці, вельмі адчувальныя да ахалоджвання, маюць патрэбу ў адмысловым падыходзе, у большай паступовасці мер загартоўвання. Тут неабходна парада ўрача. Зусім адмаўляцца ад загартоўвання без асаблівых прычын не варта, бо для дзяцей, якія рэзка рэагуюць на ахалоджванне, яно як раз вельмі важна. Умыванне - самы даступны ў побыце від гартавання вадой. Дзецям ва ўзросце паўтара гады рэкамендуецца штодня мыць не толькі твар і рукі, але таксама шыю і верхнюю частку грудзей да пояса. Пачынаць трэба цеплаватай вадой (30-32 ° С), паступова зніжаючы яе тэмпературу да пакаёвай, а затым выкарыстоўваць ваду з-пад крана. Пасля мыцця цела дзіцяці расціраюць махровым ручніком да лёгкага пачырванення. Вада для мыцця на ноч больш цёплая (на 2 ° вышэй ранішняй). Традыцыйна прынята пасля водных працэдур расціраць цела ручніком да пачырванення скуры. У апошнія гады шэраг навукоўцаў, якія займаюцца пытаннямі загартоўвання, выказалі меркаванне, што расціранне скуры, павялічваючы яе тэмпературу, скарачае час дзеяння ахалоджвання і зніжае эфект загартоўвання. Так, згодна з даследаваннямі А. К. Падшыбякіна, інтэнсіўны самамасаж, гэтак жа як і расціранне скуры, прыводзіць да павышэння яе тэмпературы на 2-3 градусы і больш у параўнанні з зыходнай. Наша рэкамендацыя расціраць скуру пасля мыцця ці душа датычыцца дзяцей, так як тэрмарэгуляцыя ў іх яшчэ недастаткова развіта і разаграванне скуры ў гэтым выпадку дапаможа арганізму хутчэй ліквідаваць наступствы ахалоджвання. Гігіенічныя ванны з паступовым паніжэннем тэмпературы прымяняюць для дзецей першага месяца жыцця. Пры гэтым, дастатковая тэмпература вады 36-36,5 °. У першым паўгоддзі жыцця дзіцяці вада 35-36 °, пасля 6 месяцаў яе паступова паніжаюць і даводзяць да 32-33 °. Дзецям ва ўзросце да года ванны з тэмпературай вады ніжэй за 30 ° не рэкамендуюцца. Працягласць гэтых працэдур 3-5 хвілін, пасля чаго дзіця вымаюць з вады і, трымаючы тварам уніз, абліваюць з гарлача вадой, якая на 1-2 градусы халадней, чым была ў ванне. Такое абліванне робяць дзецям, якім больш за 6 месяцаў. Нажныя ванны - вельмі дзейсны сродак загартоўвання, паколькі ногі, асабліва ступні, найбольш адчувальныя да ахалоджвання. Праводзяць іх перад начным сном. Уздзеянню падвяргаюцца ступні і ніжняя частка галёнкі. Пачатковая тэмпература вады для дзяцей да 3 год летам 33-35 °, зімой - 35-36 °. Паступова зніжаючы праз кожны тыдзень тэмпературу вады на 1 градус, даводзяць яе да 22-24 ° і ніжэй. Працягласць працэдуры 1-3 хвіліны. Дзіця ў гэты час варушыць нагамі, як бы пераступаючы па дну таза. Абліванне ног выконваецца так. Дзіця садзіцца на нізкі зэдлік або дзіцячае крэсла, ногі ставіць на драўляны брусок, пакладзены на дно таза. Ваду льюць з каўша або збана на ніжнюю трэць галёнак і ступні. Працягласць аблівання 20-30 секунд. Тэмпература вады спачатку 27-28 °, праз кожныя 10 дзён яе зніжаюць на 1-2 градусы. Канчатковая тэмпература вады не павінна быць ніжэй за 18°. Пасля нажной ванны, аблівання або абмывання ногі выціраюць насуха, затым расціраюць рукамі да лёгкага пачырванення. Агульнае абліванне - больш моцная загартоўваючая працэдура, якую можна рабіць дзецям пачынаючы з 9-10-месячнага ўзросту. Праводзіць абліванне рэкамендуецца штодня ў любую пару года. Зімой працэдуру можна пачынаць толькі пасля таго, як ужо праводзілі абціранні. Летам загартоўванне дзяцей можна пачынаць адразу з абліванняў. Душ можна вакарыстоўваць для дзяцей толькі з 1,5-гадовага ўзросту. Гэтая водная працэдура танізуе нервовую сістэму дзіцяці, надае яму бадзёрасць, станоўча дзейнічае на апетыт і сон. Душ асабліва карысны млявым дзецям з дрэнным апетытам. Тэмпература вады зімой павінна быць не ніжэй 36 °, летам - 33-35 °. Паступова (на 1 градус праз кожны тыдзень зімой, а летам праз 3-5 дзён) яе зніжаюць да 28 °, а для дзяцей 2-3 гадоў - да 25 ° і ніжэй. Купанне ў рацэ, возеры і моры - адзін з лепшых спосабаў загартоўвання дзіцячага арганізма летам, так як пры гэтым спалучаецца ўздзеянне паветра, сонечнага святла, вады і рухаў. Пад уплывам купанняў паляпшаюцца сон, апетыт, абмен рэчываў. Паколькі халодная вада аказвае на арганізм моцнае дзеянне, мэтазгодна пачынаць такія працэдуры пасля невялікага курса абліванняў ці душа. Купаць ў возеры, рацэ можна толькі дзяцей, якія ўмеюць добра хадзіць (не раней 2-3 гадоў), што звязана з іх бяспекай. Ва ўмовах сярэдняй паласы Расіі лепш за ўсё пачынаць купанне пасля ўсталявання зацішнага надвор'я і тэмпературы вады ў вадаёме не ніжэй за 22-23 °, паветра - 25-26 °. Найлепшы час для купання ад 10 да 12 гадзін раніцы. Купанне нашча шкодна, не варта рабіць гэтага і раней чым праз 1-1,5 гадзіны пасля ежы. Калі дзеці прайшлі папярэднюю падрыхтоўку (абціранні, абліванні), можна заваходзіць у ваду і пры больш нізкай тэмпературы. Пачынаць можна з 2-3 кароткачасовых апусканняў у ваду. Затым працягласць купанняў павялічваецца да 2--3 хвілін, а па меры прывыкання - да 5-6 хвілін (у залежнасці ад тэмпературы вады, паветра і ўзросту дзяцей). Дзіцяці дазваляецца купацца не часцей аднаго разу ў дзень. Важна сачыць за тым, каб дзеці заходзілі ў ваду не разгарачанымі, але і не з ахалоджаным целам. Падчас купання трэба прымушаць дзіця больш рухацца ў вадзе і назіраць за яго станам. Пры найменшых прыкметах ахалоджвання (бледнасць твару, сінь вуснаў, дрыжыкі) трэба спыніць купанне. Пасля выхаду дзіцяці з вады яго варта расцерці дасуха, хутка апрануць і завесці ў цень. Прагулкі на свежым паветры добра загартоўваюць дзяцей. Баяцца, што дзіця можа ў час прагулкі застудзіцца, не варта. Трэба толькі прывучыць яго гуляць у любое надвор'е, штодня бываць на свежым паветры. Адзенне для прагулкі ў халодны час года павінна быць дастаткова цёплае і лёгкае, каб не абмяжоўваць рухаў дзіцяці. Не забывайце браць з сабой на вуліцу цацкі, лапаткі, і т. п., каб малыш рухаўся. Станоўчы ўплыў загартоўваючых працэдур, перш за ўсё, адбіваецца на фізічным і нервова-псіхічным развіцці дзіцяці. Пра гэта можна меркаваць па тым, як малыш расце, развіваецца. Так, напрыклад, вагу дзіцяці дастаткова правяраць адзін раз у тыдзень да і пасля працэдуры загартоўвання, а кантрольныя, больш дакладныя даследванні варта рабіць праз кожныя 6 месяцаў у доктара, які ацэніць усе паказчыкі развіцця дзіцяці. Бацькам, якія маюць дзяцей з залішняй вагой, нагадаем, што іх імкненне хутчэй дамагчыся страты залішніх кілаграмаў пры дапамозе празмерна актыўнага рухальнага рэжыму, а таксама павелічэння працягласці загартоўваючых працэдур, можа прывесці да нервовага зрыву, пераахаладжэнню дзіцяці, прастудных захворванняў і т. П. Пры вострых захворваннях, дрэнным самаадчуванні дзіцяці загартоўваючыя працэдуры варта спыніць і звярнуцца да ўрача, толькі ён можа ацаніць правільнасць правядзення вамі прыёмаў загартоўвання і своечасова даць патрэбныя рэкамендацыі. Эфектыўнасць працэдур загартоўвання шмат у чым залежыць ад правільнасці іх выканання, калі мае значэнне любая, на першы погляд, дробязь. Абавязковае патрабаванне для дарослых, якія дапамагаюць дзецям падчас загартоўвання: рукі павінны быць чыста вымытыя, пазногці коратка падстрыжаны, скура на далонях мяккая і цёплая. Жорсткую скуру змазваюць вазелінам, халодныя рукі саграваюць, кольцы, пярсцёнкі абавязкова здымаюць. Для дзяцей больш старэйшых, але яшчэ дашкольнікаў, таксама шырока выкарыстоўваюцца разнастайныя водныя працэдуры. Яны зручныя яшчэ і тым, што дазваляюць дазаваць тэмпературны рэжым больш дакладна, чым пры паветраных і сонечных ваннах.

Бяспека дзяцей летам. Правілы паводзін. Бяспека дзяцей летам. Летні перыяд нясе ў сабе не толькі радасць канікулаў, магчымасць загараць і купацца, але і значную рызыку для дзяцей. Звязана гэта з мноствам фактараў. Летам дзеці едуць адпачываць у дзіцячыя лагеры, у вёску да бабуль, ходзяць купацца на рэчку і гуляць у лес, усё гэта ў комплексе з высокай актыўнасцю сонца, насякомымі і скорапсавальнай ежай нясе розныя пагрозы. Забяспечыць бяспеку дзяцей летам у першую чаргу задача бацькоў. Нават калі вы летам адпраўляеце куды-небудзь дзіця, то забяспечце яго сродкамі абароны, абгаварыце з ім тэхніку бяспекі, паклапаціцеся аб рэгулярнай сувязі і пракансультуйце тых дарослых, якія будуць прыглядаць за вашым дзіцём, аб нюансах яго паводзінаў і асаблівасцях арганізма.

Сонечная актыўнасць. У сонечны дзень заўсёды апранайце дзіцяці галаўны ўбор. Калі на небе аблокі, бярыце галаўны ўбор з сабой. Арыентыровачна з 10:00 да 16:00 гадзін самая вялікая актыўнасць сонца, таму ў гэты час старайцеся, каб дзіця не знаходзілася доўга пад уздзеяннем яго прамых прамянёў. Час знаходжання пад сонцам строга індывідуальны для кожнага дзіцяці, гэты час шмат у чым залежыць ад узросту, здароўя і будовы скуры дзіцяці. Абмяркуйце гэтае пытанне са сваім доктарам. Але ў любым выпадку, дзіця, як і дарослыя, павінна паступова прывыкаць да сонца, і кожны дзень трэба павялічваць час знаходжання пад яго промнямі. Гэта дазволіць пазбегнуць сонечных апёкаў. Сонцаахоўныя сродкі наносьце хвілін за 15-20 да выхаду дзіцяці на вуліцу і пасля купання. Ужывайце абарону ўзроўню SPF-20 або SPF-30, пры гэтым старайцеся выкарыстоўваць максімальна бяспечныя сродкі, дазволеныя для прымянення дзецям. Дашкольнікам лепш наносіць ахоўны крэм або малачко, яны больш тлустыя, чым іншыя сродкі. А спрэі, гелі і мусы могуць сушыць скурнае покрыва. І не забывайце, што нанясення крэму не адмяняе нормы знаходжання пад прамымі прамянямі, лепш пазбягаць перыяду з 10:00 да 16:00 гадзін. У залежнасці ад рэгіёна і пары года ён можа быць падкарэктаваны з 11:00 да 17:00 гадзін. Насіце з сабой шмат вады і давайце дзіцяці шмат піць. Пазбягайце салодкай вады, яна выклікае яшчэ большую смагу. Сачыце за дзіцем, каб яно не перагравалася і не падпалілася, пры першых прыкметах пачырванення скуры, выведзіце дзіця ў цень. Старайцеся больш гуляць у цяністых месцах, выкарыстоўвайце свабодную баваўняную вопратку. Заўсёды трымайце ў аптэчцы сродак ад апёкаў. Калі вы абараняеце вочы дзіцяці сонцаахоўнымі акулярамі, то ўжывайце якасныя мадэлі са шклом, танныя падробкі з пластыка могуць нанесці вялікую шкоду. Небяспечныя насякомыя. Ад укусаў кляшчоў дапаможа абараніцца галаўны ўбор, заўсёды апранайце яго дзіцяці, калі ідзіце ў лес або парк. Таксама пры высокай небяспецы ўкусу кляшча пажадана апранаць вопратку, якая закравае ногі і рукі. Ужывайце спецыяльныя сродкі для адпужвання насякомых, але старайцеся пазбягаць нанясення на дзіця атрутных спрэяў, лепш насіце з сабой сурвэткі рэпеленты, якія будуць адпужваць насякомых. Пазбягайце кантакту з восамі, пчоламі, чмялі і шэршнямі: іх укусы балючыя і могуць выклікаць алергічную рэакцыю і нават нанесці дзіцяці псіхалагічную траўму. Трымайце ў аптэчцы сродак для лячэння укусаў насякомых. Асцярожнасць на вадзе Не ігнаруйце правілы паводзін на вадзе і не дазваляйце рабіць гэта дзецям. Не купайцеся з імі ў месцах, дзе гэта забаронена. Не заплывайце за буйкі, не скачыце ў ваду са скал або ў месцах з невядомым дном. Старайцеся трымаць дзіця ў полі свайго зроку, калі яно знаходзіцца ў вадзе. Для дзяцей, якія дрэнна плаваюць, выкарыстоўвайце спецыяльныя сродкі бяспекі: надзіманыя нарукаўнікі або камізэлькі. Строга кантралюйце час знаходжання дзіцяці ў вадзе, каб пазбегнуць пераахаладжэння. Пасля купання ў салёнай вадзе неабходна памыцца прэснай. Калі дастаткова дарослыя школьнікі самастойна ідуць купацца, то старайцеся, каб яны хадзілі ў бяспечныя месцы, дзе ёсць пост выратавальніка і медсястра. Вучыце дзяцей не толькі плаванню, але і правілам паводзін у крытычных сітуацыях, растлумачце небяспеку віроў, вялікіх хваль, моцных плыняў і г.д. Навучыце азам тэхнікі выратавання тапельцаў, калі вы не можаце зрабіць гэта самі, то звярніцеся да інструктара па плаванню. Пазбягаем харчовых атручванняў. Прывучыце дзіця мыць рукі перад кожным прыёмам ежы ці хаця б старанна выціраць іх вільготнымі сурвэткамі. Не ўжывайце на спякоце прадукты, якія хутка псуюцца, асабліва мяса, якое можа ператварыцца ў атруту ўжо пасля 20 хвілін знаходжання на сонцы. Старайцеся ужываць больш гародніны, садавіны і ягад, старанна іх мыйце перад тым як спажыць у ежу. Старайцеся не набываць садавіну, якая яшчэ па сезоне не павінна прадавацца. Як правіла, гэта прадукты, выгадаваныя з вялікім даданнем хімічных рэчываў, якія стымулююць рост, яны вельмі небяспечныя для здароўя і могуць выклікаць моцнае атручванне. У аптэчцы заўсёды трымайце сродкі лячэння атручванняў

Сачыце за сваім дзіцем. Дзеці, якія гуляюць у месцах, далёкіх ад вас ці самастойна, рызыкуюць згубіцца ці быць выкрадзенымі. Растлумачце тэхніку бяспекі, калі яны адны - правілы паводзін з незнаёмымі. Калі вы знаходзіцеся ў лесе, не адпускайце дзяцей далёка ад сябе, яны могуць загуляцца і заблудзіцца. Знаходзячыся ў натоўпе, заўсёды трымайце дзіця каля сябе, не пакідайце маленькіх дзяцей пад наглядам чужых людзей, нават калі гэта «мілая цётка». Зламыснікі цалкам могуць выкарыстоўваць такі вобраз для выкрадання. Асноўныя правілы паводзін. Асноўныя правілы бяспекі летам, якія павінна засвоіць дзіця: - Заўсёды плавай у спецыяльна прызначаных для гэтага месцах, на абсталяваных і бяспечных пляжах; - не заплывай за буйкі, не падплывацй блізка да судоў, каб цябе не засмактала пад працуючы шруб; - не плавай пры вялікіх хвалях, моцнай плыні або вірах; - не нырай ў месцах з невядомым дном; - не гуляй на вадзе ў небяспечныя гульні, не «тапі» сяброў і не нырай глыбока; - матрацы і выратавальныя кругі не прызначаныя для таго, каб заплываць далёка, плавай на іх недалёка ад берага; - калі свеціць сонца, то насі летам галаўны ўбор; - не знаходзься доўга на сонцы, калі ты адчуваеш, што скура пачынае печыся і чырванець, неадкладна сыдзі ў цень або апраніся; - старайся не быць пад прамым сонцам днём, а толькі раніцай і бліжэй да вечара; - не бяры з сабой у спякотнае месца і не еж прадукты, якія хутка сапсуюцца: мяса, каўбаса, рыба, малочныя прадукты; - пі шмат вады летам, але старайся не піць салодкую ваду, ад яе яшчэ больш хочацца піць; - заўсёды еж вымытыя прадукты і мый перад ежай рукі; - калі побач насякомыя, то не рабі рэзкіх рухаў; калі ты перакусваеш, то будзь асцярожны, каб насякомае не трапіла ў рот і не ўджаліла; - не падыходзь блізка да сабак, асабліва калі ў сабакі шчанюкі і сабака есць; - не май зносін з незнаёмцамі (ні з мужчынамі, ні з жанчынамі), нічога не бяры ў іх і ня вядзі да сябе дадому, не называй свой адрас, прозвішча, тэлефон: дарослы павінен прасіць дапамогі ў дарослага і не павінен звяртацца да дзіцяці! - калі цябе хтосьці схапіў і цягне, то кліч на дапамогу і крычы, што гэта не твае бацькі, звяртай на сябе ўвагу прахожых. - калі за табой хто-та гоніцца, то ідзі ў бок бацькоў ці проста ў людныя месцы (нельга кідацца ў тупікі або заходзіць у цёмныя пад'езды), прасі дапамогі ў паліцэйскага (міліцыянера), ахоўніка, прадаўца або проста ў дарослых людзей.